vlekzij-kant won een golden award, uitgereikt door de
Creative Club of Belgium. En dit voor de campagne om de btw op tampons
en maandverband te verlagen.

Op 1 juni werden in Brussels Kard Expo de
jaarlijkse prijzen voor de beste reclamecampagnes uitgereikt door de
Creative Club of Belgium. De campagne ‘Bloody Thursday’ van zij-kant
kreeg een golden award in de categorie 'original media'. Met de
gedurfde campagne, ontwikkeld door het bureau Leo Burnett, hebben we
ons pleidooi voor het verlagen van de btw op maandverband en tampons
van 21 naar 6 procent, op een originele manier kracht bijgezet. Om onze
eisen, en het wetsvoorstel van Maya Detiège,in de picture te zetten,
legden we valse bloedvlekken op de stoelen van het federaal parlement
met daarbij de slogan ‘Wie durft te beweren dat tampons en
maandverbanden geen noodzaak zijn?’.

Met onze originele reclamecampagne haalden we heel wat media-aandacht
in de kranten en de televisiejournaals. Opzet geslaagd, met andere
woorden. En meteen ook goed voor een Golden Award van de Creative Club
of Belgium.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.