Stagiair Cato Mortier en Equal Pay Day campaigners Rani Janssen en Birgit Brusseel.

Dit jaar kon ZIJkant opnieuw rekenen op heel wat Equal Pay Day-campaigners. EPD-campaigners Birgit Brusseel (Sociaal consulent bij het ABVV) en Rani Janssen (Project ingenieur bij Catalay) waren de creatieve breinen achter de broekkostuums. Hun idee bouwde voort op de insteek van de campagnevideo van het communicatiebureau mortierbrigade en productiehuis Czar.

Zo konden we op 20 maart voorbijgangers de penishand schudden, want het hebben van een penis opent blijkbaar nog steeds deuren naar een hoger loon en een betere loopbaan. Een loonkloof van 22%, dat is gewoon riDICKulous. Lees hier de beleidsaanbevelingen van ZIJkant om die hardnekkige loonkloof v/m voor eens en altijd te dichten.

Rani moedigt daarnaast meer vrouwen aan om een job te overwegen in de industrie: “De industriĆ«le sector is nog steeds een mannenwereld, vandaar dat gendergelijkheid snel een hot topic voor mij werd, net zoals de rol van vrouwen en meisjes in STEM-opleidingen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.